Närområdet

I anslutning till Brf Hägerstenshamnen 4 ligger Mälaren och Örnsbergs klippbad och båtklubb samt Vintervikens stora parkområde med promenadvägar och joggingspår. I den stora trädgården finns gemensam uteplats och lekplats för de minsta.

Om föreningen

Brf Hägerstenshamnen 4:ans fastighet Träpatronen 4 bildades i samband med att fastigheterna byggdes av JM år 1989-90. På fastigheterna finns 3st bostadshus innehållande 106 lägenheter och 2 lokaler som kan disponeras av medlemmarna.

Ekonomi

Föreningens ekonomi är god, som framgår av vår årsredovisning.

Utförda renoveringar

Under de senaste 5 åren har föreningen bl.a. renoverat taken, bytt ut samtliga hissar, renoverat gästlägenheten och träfflokalen, uppdaterat solcellsanläggningen samt adderat ny utomhusbelysning.

Gemensamma utrymmen

Det finns flera cykelförråd, barnvagnsrum och tvättstugor samt en gästlägenhet som medlemmar kan hyra och en träfflokal som kan användas för kalas, möten, m.m.

Parkering

Parkering går att hyra. Till parkeringsplatserna och garaget är det separata köer. Parkeringen administreras av Träpatronens Samfällighetsförening.

Typ av förening

Äkta bostadsrättsförening