Gästlägenheten/festlokalen finns på bottenplan i port 10 och erbjuder övernattningsmöjlighet. Det är tillåtet att boka gästlägenheten fyra nätter per kalendermånad. Är det sedan så att det är ledigt efter sista natten så kan man med kort varsel få boka ytterligare fyra nätter. Lokalen disponeras från 12.00 till 12.00 och den ska vid avresa lämnas välstädad.

Frågor om gästlägenheten kan ställas till a.finer@hagerstenshamnen4.se (utlämning av nyckel och felanmälningar) eller m.selin@hagerstenshamnen4.se (bokningar).

Kapacitet:
Lokalen är avsedd för 4-5 personer vid övernattning alternativt ca 20 personer vid sammankomst med förtäring. Lägenhetsytan är ca 35 m2.

  • Möblemanget består av:

    • 2 st IKEA sängar 90 x 210 cm
    • 1 st hopfällbar säng
    • en bäddsoffa
    • en fåtölj
    • matbord med tillhörande stolar
    • barnyta med bord och 2 stolar
    • glas, porslin och bestick
    • badrum med toalett och dusch samt ett minikök med bardisk.


BOKA GÄSTLÄGENHET

Gästlägenheten bokas via formuläret nedanNär din bokning har godkänts får du ett e-postmeddelande som bekräftelse. Kolla din skräppostlåda om du inte få detta meddelande. 

Viktigt! När du bokar så är ett datum = en natt. Bokar du till exempel 1 januari – 2 januari betyder det 2 nätter, vilket innebär att utcheckning är 3 januari. Detta är samma sak som att om du ska boka fredag – söndag bokar du fredag natt och lördag natt, alltså markerar fredagen och lördagen. 

Kalendern laddas…

PRIS OCH BETALNING

Gästlägenheten kan hyras av medlem i Brf Hägerstenshamnen 4 till ett pris av 350:-/dygn. Hyran betalas i efterskott. Den läggs på den normala medlemsaviseringen, på någon kommande avi, så medlemmen behöver inte göra något extra själv.

Hyrestiden räknas från kl 12.00 till 12.00 påföljande dag. Så vill man, exempelvis, ha lägenheten från fredag eftermiddag till söndag förmiddag behöver man boka fredagen och lördagen.

UTLÄMNING AV NYCKELN

För att få nyckeln kontaktar man Ann Finer i styrelsen. Se mail ovan.

STÄDNING

Se till att ni lämnar gästlägenheten vackert välstädad. Skulle något saknas eller vara sönder, anmäl det direkt till styrelsen – det gäller även om lokalen skulle vara dåligt städad när du kommer dit.

REGLER

Användandet av gästlägenheten omfattas av samma regler som gäller för träfflokalen  i föreningen, vilka beskrivs i 30 § i föreningens stadgar. 

LÅN AV LOKAL

  • Boka alltid lån av lokal i kalendern på hatthyllan intill, skriv där ned Ditt namn, antal personer som ska visats i lokalen samt Ditt telefonnummer
  • Det går även bra att låna bord och stolar hem, även detta ska bokas i kalendern.
  • Nyckel lånas av någon av styrelsemedlemmarna.
  • Är inte lokalen städad eller om något är trasigt, meddela den Ni lånat nyckeln av innan Ni använder den.
  • Lokalen får nyttjas till klockan 22.00 på vardagar och till 23.00 på helger. (Om ni vill använda den längre, rådfråga styrelsen).

GLÖM INTE:

  • Stänga fönster
  • Diska
  • Ställa i ordning borden ÄVEN ställa undan pingisbordet
  • Plocka med Er allt skräp
  • Släck lampor

MEDDELA DEN NI LÅNAT NYCKELN AV:

  • Om något saknas
  • Om något gått sönder
  • Eller om ni haft några andra problem

Tack på förhand
Styrelsen